16 maj 2008

Nersydda veck


Lite elegant och mysig. Tyget har en baksida som ser ut som flossad sammet med samma mönster fast den är ljus och mönstret är mörkt. Den har nersydda veck och hänger i fastsydda ringar på en putsad stång med kulor som avslut. Den är lite för kort här på bilden men den hänger inte på denna plats egentligen utan jag lånade platsen bara för att fotografera. Det är svårt att fotografera gardiner. Dels är det alltid motljus, och vill man hitta en lämplig plats är det inte så lätt att fråga om man får skruva hål i väggen hemma hos någon som har ett vackert fönster eller en miljö som skulle passa för bilden. Jag drömmer om ett hus med massor av fönster där jag kan skruva upp och ner och förändra som jag vill, när jag vill och behöver. Inte ens i en studio kan man trolla fram det som behövs.

3 kommentarer:

Love Your Homes sa...

Hej svejs, nu börjar du avslöja allt fler av dina talanger. Jag skulle allt behöva dina hjälp med handsydda veck just nu. Mina fingertoppar värker och blöder lite.
Annars har jag alla ben i behåll sen gårdagens strapatser på stegar och fönsternischer.
Precis som du beskriver är det svårt att fota mot fönster, motljuset spelar en spratt.
Kram till dig, Ingela

Birgitta sa...

Var i Malmköping idag och sa till mina vänner att det är så mysikt och så har ni så många fina affärer mot oss i Flen. Varför funkar det så bra hos er och så dåligt och tråkigt i Flen?? Nu ska vi fortsätta att åka till er på helgen och fika och handla.
Kram Birgitta..

Anonym sa...

Jag har tipsat om ditt hem till tidningen Laura! :)