02 juli 2008

Rostigt på beställning

Jag har just levererat specialgjorda rostiga ljuskronor med mässingskulor till ett växthus. Jag hade en vecka på mig att få dem rostiga. Vilken utmaning! Jag hade ingen aning om hur jag skulle göra och smeden visste inte heller. Jag har gjort rostiga produkter tidigare men med lite längre leveranstid och då har jag bara ställt ut dem i snön eller i gräset, sprutat salt på dem då och då, tills de blivit rostiga. Det kan ta år beroende på väder och vind. Hur jag gjorde är min hemlighet men jag kan lova att det är första gången i mitt liv jag kände mig som en riktig Magica de Hex.

3 kommentarer:

rosenfröjd sa...

jag är självklart nyfiken på hur du gjorde...men, men. Yrkeshemlisar måste man få behålla. De var hursomhelst grymt vackra!

Kram/
¨M¨

Love Your Homes sa...

Now you have made my day. Det är strålande, hoppas man nu även kan få sina stänger i det här skicket.
Kram på dig Magica, från Ingela

MARIA sa...

Hej Tjejer

Tack för hälsningar. Jo,jag har en hemlighet. Underbart känns det och Ingela jag håller på och provar mig fram. Håll ut! Det blir bla. läckert nu till hösten och alla färger. Och till cremevitt förstås.
Kram "Magica"