17 januari 2009

Fastsydda gardinringar

När man väljer att ha fastsydda ringar på sin gardin innebär det att man måste sprätta bort dem vid tvätt. Det är inte så betungande som det låter. Det tar max 2 min per ring. Jag använder alltid oblekt eller blekt lintråd, den är lite grov och förstärker charmen samt passar till de flesta kvaliteter. En fastsydd ring ger ett äkta gediget intryck, elegant men också lite skönt slarvigt. Man kan välja att sätta ringen i tygets överkant eller några cm ner, t.ex i fållens söm. Det går åt ca 9-15 ringar på en 150 cm våd beroende på hur långt du väljer att ha mellan ringarna. Järnet som material i stång och ring gör också att uppsättningen känns riktigt gedigen. På bilden ovan har jag också dekorerat gardinen med ett möbelband som jag sytt fast för hand.

6 kommentarer:

Love Your Homes sa...

My cup of tea.....timeless

Love, Ia

Country French Antiques sa...

Love those :)
You can dress my windows anytime!!

Monica sa...

Hej !!!!
det här gillar jag....!!!
Vackert.......tidlöst.....och snyggt !!!!
Stilrent...helt enkelt....
Kram,
Monica i Rom

Monica sa...

Hej !!!
Ååååhhhh,vad kul att det äntligen kommit....!!!!
ja,då höll de , något sånär tiden ,ialla fall....kul !!!
ja,jag vet ju inte hur pass mycket italienska du förstår, men tyckte det var en kul grej......det är ju det som är så härligt med inredning.......man kan ju alltid titta på bilderna.......
Så varsågod......det var så lite så.......
Kram,
Monica i Rom

Anonym sa...

Cara Maria,

Bella semplicita! Sa sjalvklart. Ringar i brant jarn - raffinerat. You know how to dress! Bacione, Ingrid

Tankar från Routern: sa...

Wow Maria! Önskar du vore här! Vilka ideer du alltid har min kreativa kompis!Pussar från Gotland och Pia som bygger ide med idé -hon me´