21 april 2008

Undrar vem som bor här

2 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Hej Maria!!
Hittade hit via en annan blogg.
Vilken fin blogg du har!!
Måste bara få fråga... du är inte möjligtvis den Maria som gjort boken Måla gammalt på nytt sätt....
Det är nämligen en av mina största inspirationskällor, jag älskar den boken!!
Den gav mig modet att starta eget måleri för 8år sedan!
eftersom du inte visar nåt måleri, men ger mig vissa ledtrådar genom dels namnet, dels känner jag igen gardinringarna , och boken här i kanten!!
Tack för inspiration, på återseende!!
Kram

MARIA sa...

Hej
Välkommen! tack för fina ord. Ja det här är nytt för mig, men så roligt och så mycket nytt jag har fått lära. Förr målade jag möbler och gjorde just den boken. Det är många som berättar för mig att det gett dem en kick att starta eget måleri. Det är en UNDERBAR KÄNSLA att kunna inspirera. Ja sen blev det ju gardinstänger, sängar etc. Nu jobbar jag på en bok om just Gardiner & Draperier.
Ska nu skynda mig in till dig innan vardagen sätter klorna i mig.
Vi hörs Kram Maria