17 juni 2008

Enkla, ljusa & lättsydda


Har du en stuga som ska göras sommarfräsch? Här är några tips på enkla gardinlösningar och förhängen till stugan. En himmelssäng eller en himmel till din säng är en bra idé när det är trångt och ont om plats samt massor av myggor och flugor. Grovt bomullstyg, vita med röda ränder är köpta på Hemtex. Cafégardinerna är 2 st linnehanddukar med fastsydda ringar. Den övre är sydd av vita lakan med fastsydda bomullsspetsband och hällor av knypplad bomullsspets. Min mormors gamla gardinluft i linne med brodyr och färdigköpta rullgardiner med knyt från Danmark. De övriga är kanalsydda med eller utan rynkhuvud i tunt bomullstyg.

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så vackra gardiner. Har precis köpt en broderimaskin som lillebror och jag testkört mest hela dagen - tänkte brodera nått fint i vitt på vitt när jag lärt mig lite mer finesser. Det är ju så vackert när broderiet silas mot ljuset.

Kram Maud

Love Your Homes sa...

Glad midsommar på dig, flitlisa. Du hinner bra mycket mer än jag, härligt att se, stor kram Ingela