09 januari 2009

Genomlysning

Vissa tyger är helt underbara i butiken. Man bestämmer sig, köper alla metrar, går hem och syr sina gardiner. Hänger upp dem och blir jättebesviken. Det som kan hända är att det vackra tyget bara försvinner när ljuset lyser igenom. När detta hände mig köpte jag lite nytt tyg, enfärgat i matchande nyans och kvalitet. Jag sydde 2 nya våder som jag gjorde lite större. Jag sydde ringar på och satte dem löst bakom genom att trä på en ring av mönstrat tyg, nästa ring med enfärgat tyg osv. Det blev toppenbra.

2 kommentarer:

Monica sa...

Hej !!!
Det här var helt underbart !!!!
Ibland blir det bättre, när nåt blir fel....älskar båda tygerna.....helt ljuvligt...!!!!!
Kram,
Monica

Anonym sa...

Cara,

Din scenografiska kansla for ljussattning ar osviklig. Som alltid! Bacione, Ingrid