28 augusti 2008

Vackra färger och sval luft


Hösten är min absoluta favoritårstid. Luften blir frisk, färgerna tar aldrig slut, det mörknar om kvällen och de levande ljusen sprider sitt lugn. Sinnet blir rent och fantasin får plats när alla måsten efter sommaren lagts i dunkel. Skogen bjuder på svamp och gummistövlar. Träden dignar av frukt och löven ska krattas. Jag älskar att kratta löv, en liten stund. När barnen var små förstörde de mina högar genom att hoppa i dem.


Nu är de inte små men rulla i löven går bra ändå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Carissima,

Oh, Du får mig att längta efter svensk höst. Jag skall försöka få med så mkt kantareller jag kan hit ned.
Ja, ibland ser jag att vi lever i två världar. Din beskrivning - och bilder - säder pirrningar efter ryggraden. Barnbilden är betagande. Så var det nog.
Bacione, Ingrid

Dubbelörn sa...

Du beskriver verkligen så vackert den annalkande hösten. Jag är också en höstälskare o njuter av den höga klara luften, mörkret o lugnet.

Kramar

Gårdsromantik sa...

Visst är hösten en härlig tid. Mörkret och alla sprakande färger!

Kram Maud

Love Your Homes sa...

Ja, snabbare än vi tror är hösten här o löven på backen o vi börjar sakta men säkert ändra vårt färgbehov utan att vi tänker på det. Vi ses snart, Ingela

timelesshome annika sa...

Hej !
Höstens färger och lager på lager kläder = underbart!
Kram Annika