25 augusti 2008

En liten bit i taget

Välkommen in i mitt lilla projekt. Så här ser det ut idag. Det är långt kvar till färdigt! Den gula känslan ska bort! In ska den underbara känslan av gråbrunlavendel. Jag har letat länge efter en färgkombination som passar till alla färger och är behaglig i alla typer av ljus. Jag behöver en bas som passar alla årstider och som jag kan kombinera vilt. Jag tror att jag har hittat den! Golvet ska såsmåningom bli rutigt. Men innan det händer ska det snickras klart och allt som ska skruvas upp ska upp. När golvet sen är rutigt målar jag lite dekorationer på väggarna och till sist en spännade matta. Så nu försvinner jag en stund igen. Tack för att du hälsar på hos mig.

6 kommentarer:

Love Your Homes sa...

Jösses, vad jag har undrat vad du håller på med.
Mmmm, vad fint det blir och rutigt golv sen också. Dekormåla kan ju bara du.....

Mina skärmar skall jag har framför mina överfulla hyllor med musik och flimer, är planen.
Tänk om jag får för mig att skippa gardiner i nåt fönster..det du.
Maken säger att han har fått sambarytmer av all slipning...han är lite kul.
Försvinn inte för länge är du snäll, kramis Ingela

Country French Antiques sa...

It is nice to have company:)
Can't wait to see it finished!

Dubbelörn sa...

Det här låter ju hur spännande som helst, omvandlingen o färgvalet. Känns som en färg som även jag skulle gilla ;).

Hoppas hinna kika förbi dig endera dagen. Ska bara hinna rensa all svamp först...

Kram

Anonym sa...

Cara,

Ser Dig framför mig. Hammare och penslar i högsta hugg. Jag vet att Du funnit rätt basfärger. You just know... Jag har nog anat varåt Du lutat. Du har ju sänt röksignaler.

Men CON CALMA! Tänk på ryggen. Är den OK nu? I all hast ... Gonna walk the dogs... Bacione, Ingrid

Tankar från Routern: sa...

Ser fint ut Maria! Förstår att du är busy! Ska bli kul att se när det blir färdigt!
Lägg sen in en karta på bloggen och peka ut VAR i stan den nya butiken ligger!
Kramar från Pia

Efwa sa...

Vad fint det låter med "gråbrunlavendel". Ser fram mot att se hur det blir!
/Efwa