07 maj 2008

Rätt toner på rätt plats


På besök i Italien. Jag har med mig en present. En bit tyg jag fyndat på loppis och sytt en gardinvåd av. Tänkte att den skulle passa i italienskt ljus hos den person jag just mött, fått ett intryck av men ej känner alls. Jag kommer till ett hem av stilrena klassiker där var sak måste ha sin plats, sin egen extraordinära position. Min present gör intryck och har på 2 minuter fått sin alldeles speciella plats. Imponerad och glad syr jag i ringarna och hänger upp den.

Vissa färgtoner passar bättre i italienskt ljus. Det bara är så.(bilden visar inte var den till slut hängde utan ljuset där den passar)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har en helt underbar blogg och en riktigt skattkista för mig som tycker det är jättevsårt med gardiner...
Länkar dig, hoppas det är ok?
Ha det bra!
kram/ruffa